Missbruk...

Vad ska man göra när allt man känner bara är ansvar och man bara känner oro för sin förälder/sina föräldrar..?
när ens mamma bara dricker å dricker å man har gjort allt man kan för att få henne nykter?
när alla ens år bara försvinner bort i tårar å man känner sej misslyckad å hjälplös?
Jag brukar tro att jag har svaren på allt ibland... och visst har vi väl alla våra svar på skaer å ting?
men när man egentligen vet att inget finns att göra, att ens förälder måste ta ansvaret över sej själv å ordna upp sitt egna drickande själv!? men är det så lätt att förstå tror ni? att förstå att det bara är att "låta det vara", att tänka att man inte kan göra någonting? vill man tänka så? nej. Kan man tänka så? nej. Man frösöker, man lyssnar på alla jävla utbildade folk som har blivit inblandade i skiten... de säger om och om att "det är mamma själv som satt sej i den situationen, du kan ingenting göra"... hur ofta vill man lyssna på det!? att känna sej såå jävlahjälplös är fan inte kul.. när man provat allt genom åren för att försöka hjälpa... man lägger ner all sin energi å ork på det.. och man glömmer sej själv.. man gömmer sina egna problem bakom tårarna, man kan inte öppna ögonen å se vad man själv behöver... helt plötsligt är det man själv som håller på att drunkna i problem, och man måste reda ut både dem å sin förälders... man vill/kan inte släppa ansvaret över sina föräldrar...
själv har jag två alkoliserade föräldrar, men den som står mej närmst av dom har de värsta problemen.. jag vill inte tänka att det aldrig kan bli bättre, jag vill hjälpa henne... men hurhurhurhur???

Någon mer som har missbrukande föräldrar? ibland e det skönt å få prata med någon om det.. någon som förstår.

Kommentarer
Postat av: En aspergers dagbok

min pappa var alkoholist från jag föddse tills jag blev 16 :/ har stor sätt växt upp med det, jag vet hur det är..

2009-11-22 @ 18:20:59
URL: http://aspien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0